واکنش مدیر شرکت تکابی به ادعای شرکت جوما
یکشنبه 28 شهریور 1395
واکنش مدیر شرکت تکابی به ادعای شرکت جوما:
در هیچ جای دنیا کسی در مورد طرح مدعی نیست 
ورزشي  8:27:29 1395/06/28
956-12588-5 كد خبر

مدیر شرکت تولیدی تکابی که دوخت لباس های تیم ذوب آهن مقابل تراکتورسازی را بر عهده داشت، در خصوص ادعای شرکت جوما مبنی بر این که آن لباس ها کپی برداری از طرح شرکت آنها بوده است، گفت: در هیچ جای دنیا کسی در مورد طرح مدعی نیست و بیشتر در مورد برند حق کپی رایت اعمال می شود، ضمن اینکه طرحی که ما استفاده کردیم، طرح آن شرکت نیست و تغییرات فاحشی دارد.

 تکابی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایسنا منطقه اصفهان، اظهار کرد: از اینکه شاید "جوما" بخواهد از ذوب آهن شکایت کند خبر نداشتم، ذوب آهن بازی های فصل گذشته را با لباس های ما به میدان رفت، این فصل هم لباس های چند بازی اول تولیدی شرکت ما نبود ولی از بازی با صبا با لباس های ما بازی کردند.

وی با بیان اینکه طرح لباس ها طرح خاصی نبود که بخواهیم از آن کپی برداری کنیم، ادامه داد: شرکت ما به سفارش باشگاه ذوب آهن طراحی می کند و کپی برداری هم از شرکت دیگری نکردیم، در واقع طرح خاصی نبوده که بخواهیم کپی برداری کنیم فقط چند خط هندسی ساده بوده است که فکر نمی کنم کپی برداری محسوب شود.

تکابی در رابطه با این که اگر "جوما" تصمیم به شکایتش از ذوب آهن را عملی کند، مشکلی برای این تولیدی پیش خواهد آمد، گفت: قویا استفاده از برند دیگری را در این لباس تکذیب می کنم به خاطر استفاده نکردن از لوگو آن شرکت، بعید می دانم برای ذوب آهن دردسری به وجود آید.

وی در پاسخ به این صحبت که شرکت جوما به دلیل استفاده از طرحش در این پیراهن ها تصمیم به شکایت دارد، گفت: تا جایی که من اطلاع دارم و تخصص من این کار است در هیچ جای دنیا در مورد طرح کسی مدعی نیست و بیشتر در مورد برند ، حق کپی رایت اعمال می شود، ضمن اینکه طرحی که ما استفاده کردیم، طرح آن شرکت نیست و تغییرات فاحشی دارد مثلا یقه، ابعاد و جای خط ها متفاوت است.

مدیر شرکت تولیدی تکابی با اشاره به اینکه لباس های ذوب آهن در هر بازی یک طرح واحد نیست، گفت: در بازی با صبا طرح دیگری برای  لباس های این باشگاه تدارک دیدیم و برای بازی با استقلال هم با لباس های دیگری به میدان خواهند رفت. ما سفارشی برای ذوب آهن کار می کنیم و تابع سفارش آنها هستیم اگر بخواهند، طرح واحدی برای همه بازی های این تیم طراحی می کنیم، ولی تا جایی که من می دانم با توجه به پایه اقتصادی قوی ذوب آهن و اینکه برای هر بازی اسپانسرهای مختلفی را جذب می کند، باید هر بازی لباس با توجه به لوگو اسپانسرها طراحی شود.

وی با بیان اینکه کسی از حاشیه سود نمی برد، افزود: باید مشکلات در شرایط تعامل و تفاهم حل شود، از جنجال وحاشیه، نه باشگاه های ورزشی، نه تولید ملی و نه شرکت های خارجی سود نمی برند، باشگاه مختاراست که از هر برندی که دوست دارد، استفاده کند.
 

Copyright ©2021 Takabi Sports Company, All rights reserved.